19.11.2021

Қазақстан тарихы пәнінен 6 сынып ҚМЖ, тақырыбы «X ғасыр — XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан»

Танатбаев Е.Б.

«Шағалалы ауылының ЖОББМ» КММ

тарих пәні мұғалімі

Ақмола облысы Зеренді ауданы

Сабақтың тақырыбы:Қарахан мемлекеті. Зерттеу сұрағы: Неліктен Қарахан мемлекеті ислам дінін мемлекеттік дін деп жариялады?
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты:6.3.1.3 X ғасыр — XIII ғасырдың басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау; 6.2.1.2 ислам дінінің қоғамдық өмірге ықпалын анықтау 6.3.1.4 тарихи ұғымдарды қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену ерекшеліктерін түсіндіру
 Сабақтың  мақсатыҚарахан мемлекетінің ерте орта ғасырлардағы мемлекеттерден ерекшелігін талдайды, ислам дінінің қоғамға әсерін зерттейді.
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі//уақытыПедагогтің әрекетіОқушының әрекетіБағалауРесурстар
Ұйымдастыру  Өзін-өзі тексеру       Өткен білімді еске түсіру  Б Ұйымдастыру. Ортағасырлық  мешіттердің, кесенелердің, моншалардың  суреттерін көрсетіп, тақырыпқа болжау жасатыңыз. Атлах шайқасымен байланыстыра отырып, жетелеуші сұрақтар қойыңыз: Атлах шайқасы қандай өзгерістер алып келді? Бұл өзгерістер қай салаларға көбірек әсер етті? Оқушылардың болжам жауаптары арқылы сабақ тақырыбы анықталады. Сабақ тақырыбы,  оқу мақсаты мен бағалау критерийлерітаныстырылады. Оқу мақсаттары арқылы бағалау критерийлерін оқушылардың өздеріне құрастыруға беруге болады.  Оқушылар өз ойларын ортаға салады. Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу  мадақтауҚазақстан тарихы (көнезаманнан бүгінге дейін). Бестомдық. 1-том. – Алматы, 2010 ж.  
Жаңа білім      Зерттеу және талдау   1-тапсырма. Қарахан мемлекетін ерте орта ғасырлардағы мемлекеттермен ( немесе бір мемлекетті таңдап алып) салыстырып, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін анықтаңыз: 1- Саяси дамуы 2- Жер иелену ерекшеліктері 3-Мәдениеті 4-Шаруашылығы өз жұмыстарының нәтижелерін постерге Венн диаграммасында орындап, қорғайды. 2-тапсырма. Қарахан мемлекетінің аумағын анықтау. Қарахан мемлекетінің аумағын кескін картаға түсіру. Оқушыларға Қарахан мемлекетінің аумағы туралы шағын мәтінді беріп, соның негізінде аумағын көрсетуді тапсырыңыз. Саяси картасын көрсетіп дұрыс жауабымен салыстырыңыз. PETT формуласы. Тарихи оқиғаның өзгерісі мен сабақтастығын талдайық! Pace (Қарқын) Өзгерістер қаншалықты жылдам жүрді? Жылдам, баяу, бірізді, бірізсіз?;   Extent (Масштаб) – өзгерістер қаншалықты елеулі/ауқымды болды? Елеулі, елеусіз, жаппай, революциялық?;   Turning points (Бетбұрысты сәттер) – сабақтастық табиғатынан өзгеріс сипатына ауысатынқандай да бір сәттер бар ма?;   Trends (Үрдістер) – ұзақ уақыт кезеңінде прогрестен регреске қарай өзгеру үрдісі болды ма?)   Мәтінмен жұмыс Мәтіннен негізгі идеяны анықтайды       Бағалау критерийі: Қарахан мемлекетінің даму ерекшеліктерін анықтайды.       Дескрипторлар: Әр сала бойынша Қарахан мемлекетінің екі ерекшелігін анықтайды; Әр сала бойынша Қарахан мемлекетінің екі ұқсастығын көрсетеді. Қарахан мемлекетін ерте орта ғасырлардағы мемлекеттеріндегі  оқиғаның өзгерісі мен сабақтастығын талдайды;        ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады     «Ең үздік жауап»         «Алақан-жұдырық»         «Жұлдызшалар»      Ақпараттық мәтін     http://e-history.kz/kz               Орта ғасырлардағы мемлекеттер картасы             РЕТТ формуласы       кесте            
Бекіту          Сабақты қорытындылау Неліктен Қарахан мемлекеті ислам дінін мемлекеттік дін деп жариялады? Үйге тапсырма Қарахан мемлекеті  Сабақтың тақырыбын қорытындылау«Ең үздік жауап»Ақпараттық карточка          
Кері байланысНе білдім? Не көрдім? Не түсіндім? Нені жетілдіруім керек?  Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін,  не білгенін жазады  Оқушылар бағалай критерийлерімен  өз деңгейлерін  бағалайды  А4, конспект